czwartek, 8 czerwca 2017

Kitchen Playset Barbie® 1990

Wreszcie nadszedł czas na prezentację archiwalnych klamotów z wielkiej paki. Akcesoria dla Barbie, to świat, który od dawna fascynuje wielu kolekcjonerów na całym świecie i choć mnie osobiście ten szczep lakowego wirusa dopadł stosunkowo niedawno, to muszę przyznać, że bardzo silnie zakorzenił się w organizmie mojego zbioru. Doskonale wszyscy wiemy, że Barbie w latach 80-tych była synonimem lalkowego luksusu, a akcesoria dla niej spędzały sen z powiek niejednemu. Domy z windą, baseny, samochody, meble, ubrania i ekwipunek codziennego użytku, to było zdecydowanie coś. W dzisiejszych czasach dla licznych zbieraczy, którzy są już dorosłymi ludźmi, takie akcesoria nadal są ogromnymi pokusami, ale z uwagi na fakt, że zajmują naprawdę sporo miejsca, tylko nieliczni mogą sobie na nie pozwolić. Doskonale pamiętam, jak kilka lat temu oglądałem ze zdumieniem i fascynacją ogromne kolekcje amerykańskich kolekcjonerów posiadających specjalne pokoje dla swojego hobby, które aż pękały w szwach od tego typu rarytasów. Nigdy nie byłem osobą zawistną, więc z wielkim podziwem i jedynie pozytywną zazdrością wzdychałem sobie cicho z myślą, że może któregoś dnia i ja będę miał taki widok w swoim mieszkaniu. Dlatego bardzo się cieszę, że od marca mam wreszcie taki pokój i mogę przyjmować do niego wszystko czego tylko kolekcjonerski chciej zapragnie, bez myślenia "gdzie ja to wszystko schowam" lub, że "zagracę sypialnię". Z chęcią będę kupował kolejne zestawy mebli i inne dodatki, bo z przyjemnością stwierdzam, że same lalki przestały mi wystarczać.

Pierwszym pudełkiem z asortymentu wielkiej paki, jest Kitchen Playset Barbie 1990, którego wcześniej nigdy nie widziałem i nawet nie rzucił mi się w oczy u innych kolekcjonerów. Był częścią aukcji, którą wygrałem, więc go wziąłem, przygarnąłem no i jest.

Data przybycia zestawu: 22 marca 2017
Rok produkcji: 1990
Kraj produkcji: Made in Thailand
Seria: Kitchen Playset
Numer katalogowy: #8754

Kitchen Playset Barbie 1990 

Historia w pigułce:
Pierwsze mebelki z serii Kitchen Playset wyprodukowano w roku 1986. Zestaw zawiera trzy duże kuchenne meble, czyli blat roboczy ze zlewem i zmywarką, lodówkę z wyposażeniem, bar kuchenny z płytą grzejną i piekarnikiem oraz wysokie krzesła barowe. Do zestawu dołączone były różne elementy drobne, takie jak garnki, naczynia, ciasto w foremce, toster i różnego rodzaju sztućce.
 Kitchen Playset Barbie 1986 - źródło internet 

Pierwsza reedycja playset-u nastąpiła w roku 1990 i podobnie jak pierwowzór zawiera ten sam zestaw mebli różniący się jednak kształtem i kolorystyką mebli, dodatków. Na zdjęciu promocyjnym widzimy również tą samą grupę lalkowych modeli, czyli Barbie, Kena i Skipper.
 Kitchen Playset Barbie 1990 - źródło internet 

Kolejne reedycje z roku 1992. Wygląd prawie identyczny jak rocznika 1990 jedynie daszek barowy podwyższono dodając o jedną półkę więcej. Teraz stojący za kuchnią Ken jest idealnie widoczny, a daszek nie zasłania mu twarzy. Na zdjęciu promocyjnym pojawia się wcześniej nieobecna Midge. W roku 1992 dostępne były dwa wydania z jednym i z dwoma krzesłami.
 Kitchen Playset Barbie 1992 - źródło internet 

Kitchen Playset Barbie 1992 - źródło internet 

Mam ogromną słabość do dawnych zdjęć promocyjnych, które z fajnym pomysłem i pieczołowitością przygotowywali ich twórcy. Często to właśnie fotografie na pudelkach najbardziej zachęcały do nabycia jakiegoś dodatku dla Barbie, który właściwie sam w sobie nie miał jakiejś ogromnej skali przyciągania. Nie mówię tu akurat o tej kuchni, ale o innych trochę drobniejszych rzeczach dla Barbie jak np zestaw do surfingu lub instrumenty sceniczne. Przyznam, że bardzo mi brakuje takich zdjęć i choć nowe opakowania ponownie zaczęły fajnie pokazywać fotki promocyjne, to jednak czuć, że pracują przy nich przeważnie komputery. Dlatego uwielbiam lalki i dodatki w pudełkach, które nie tylko są źródłem informacji, ale i duszą danej ery. 
Kitchen Playset Barbie 1990

Kitchen Playset Barbie 1990

Kitchen Playset Barbie 1990

Mój zestaw pochodzi z roku 1990, pomimo przybycia w oryginalnym pudełku, jest używany i brakuje mu dosłownie kilku maleńkich elementów. Ogólnie utrzymany w stanie doskonałym i aż trudno uwierzyć, że ma dwadzieścia osiem lat. Osoba sprzedająca, która twierdziła, że jest to jej zabawka z dzieciństwa musiała naprawdę znać wartość takiej zabawki i niesamowicie ją szanować. Poniżej sesja zdjęciowa mojego zestawu przy której starałem się odtworzyć scenki widoczne na pudelku. Na pierwszy ogień idzie blat roboczy ze zlewozmywakiem i zmywarką, przy którym podobnie jak na zdjęciu promocyjnym stoi Barbie trzymająca miskę. Dodatkowo na blacie widzimy oryginale dodatki, czyli garnek, szpatułkę, łyżkę, dwa słoje na przyprawy (jednego brak), dwa kieliszki wysoki i niski oraz magnetofon. Niestety, sprzęt grający nie jest elementem oryginalnym, wyszperałem go w moich odmętach dodatków i wykorzystałem przy sesji, bo pasował mi kolorem i tylko kolorem. Uważni obserwatorzy szybko dostrzegą, że te urządzenie nie wpisuje się w klimat początku lat 90-tych. To Bombox na płyty CD, a w oryginale na blacie stała miniatura bardzo popularnego w USA wąskiego radia kuchennego.
Kitchen Playset Barbie 1990

Dwie szafki pod zlewem są jedynie atrapą, ale zmywarka nie tylko się otwiera, ale także posiada kosze na naczynia, które można wysunąć.
Kitchen Playset Barbie 1990

Lodówka z dozownikiem napojów i standardową częścią do przetrzymywania pożywienia i napojów. W bogatym wyposażeniu lodówki brak jedynie jednego napoju i jednej puszki. Reszta jest obecna i nawet postarałem się ułożyć je podobnie jak na zdjęciu promocyjnym. Kolory butelek różnią się od pierwowzorów, ale to bardzo częste zjawisko u Mattela, że asortyment na zdjęciu różni się od tego, które zostało wypuszczone do sprzedaży.
Kitchen Playset Barbie 1990

Kitchen Playset Barbie 1990

Kitchen Playset Barbie 1990

Trzecim meblem zestawu jest bar kuchenny lub tak zwana "wyspa". Podobnie jak na zdjęciach promocyjnych przy wyspie widzimy Kena i Skipper. Przy tej części mebla brakuje jedynie jednej filiżanki i łyżeczki. Trzeba przyznać, że to znikome braki biorąc poprawkę na fakt, że jest to zestaw używany. Na blacie widzimy talerze, garnek, patelnie, toster, steki, filiżankę na spodeczku, kieliszki i szklankę. Przyznam, że bardzo mnie cieszy obecność elementów drobnych, bo to właśnie one podkreślają klimat tamtych czasów.
Kitchen Playset Barbie 1990

Podobnie jak zmywarka piekarnik również jest otwierany, a na ruszcie stoi zielone ciasto w pomarańczowej foremce.
Kitchen Playset Barbie 1990

Kitchen Playset Barbie 1990

Rzut oka na akcesoria kuchenne i produkty spożywcze z zestawu Kitchen Playset.
Kitchen Playset Barbie 1990

Kitchen Playset Barbie 1990

Za kulisami:
Cała scenografia nie zmieściła się jednorazowo na moim czarnym tle, więc próbowałem zaprezentować wszystko razem na moim stoliku, który mierzy przeszło pięćdziesiąt centymetrów, ale i on nie dał rady pomieścić wszystkiego tak aby oddać identyczne ujęcie jak na fotografii.
Kitchen Playset Barbie 1990

Kitchen Playset Barbie 1990

Tyle na dziś. Do zobaczenia w kolejny czwartek, w którym zaprezentuję następne archiwalne pudełko z meblami dla Barbie.  ♥ ♥ ♥
Mars collector Barbie 

Szukaj na tym blogu

Na skróty - etykiety